خودرو

نسخه جدید هیوندای سانتا کروز معرفی شد، به روزرسانی تنها پیکاپ هیوندای


هیوندای موتور اولین و تنها پیکاپ تاریخ خود، هیوندای سانتا کروز را به‌روزرسانی کرد. این خودرو بدین لحاظ غیرمعمول است که بر پایه‌ی پلت‌فرم جلوراننده ساخته شده و شاسی با بدنه‌ی یکپارچه دارد. فقط در ایالات متحده و کانادا عرضه می‌شود. این به‌روزرسانی ظاهر خارجی، تجهیزات داخلی و تریم‌ها را دربر می‌گیرد.
پیش از این، سانتا کروز شبیه تیوسان با پایه‌ی بلند و سطح باری باز به جای صندوق عقب بود، اما پس از به‌روزرسانی، سبک مخصوص به خود با ظاهری پرشورتر و گاوچران‌وار پیدا کرد، در صورت تمایل، با جلوپنجره‌ی کرومی برجسته در سرتاسر جلو و چراغ‌های روز LED شبیه تکه‌های یخ. بسته‌ی اسپرت XRT جدید نیز چهره‌ای خشن‌تر به سانتا کروز می‌بخشد. جلوپنجره در این مدل مشکی رنگ است، همانند دستگیره‌های بیرونی درب و کالیپرهای آینه‌های جانبی. دو حلقه‌ی کشش ضخیم از سپر بیرون زده که بعید است کارکرد واقعی داشته باشند. محافظ‌های چرخ مشکی دو برابر پهن‌تر شده‌اند. محافظ اضافی در پایین درب‌ها گنجانده شده است. همچنین رینگ‌های بزرگ ۱۸ اینچی با لاستیک‌های آفرود و رینگ‌های آلومینیومی زیبا با شکل آچارهای متصل شده نصب می‌شوند.

در داخل، کنسول جدید با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی یکسان و امکانات مالتی‌مدیای گسترده و فرمان سه پره‌ای جدید و خلاصه وجود دارد؛ دقیقاً مشابه تیوسان به‌روزرسانی شده در اواخر سال گذشته. اما برخلاف تیوسان با دسته تعویض حالت گیربکس روی ستون فرمان، سانتا کروز همچنان از اهرم دستی بلند و پوشیده با چرم برای کنترل گیربکس، به شیوه‌ی قدیمی استفاده می‌کند.
از نظر مکانیکی تغییرات چندانی وجود ندارد. هیوندای سانتا کروز همچنان با دو موتور ۲.۵ لیتری بنزینی، اتمسفریک با ۱۹۱ اسب بخار و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور، یا توربوشارژ با ۲۸۱ اسب بخار و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. گیربکس ۸ سرعته‌ی رباتیک دو کلاچه تنها گزینه است که اصطکاک آن کاهش یافته است.

این پیکاپ همچنان با چرخ‌های جلورانندگی یا چهارچرخ متحرک که گشتاور به چرخ‌های عقب از طریق کلاچ لغزشی چندصفحه‌ای منتقل می‌شود، موجود خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا