خودرو

نوسان در بازار خودرو؛ تیبا گران شد، کوییک ارزان+ جدول قیمت

اقتصادنیوز: بررسی قیمت خودروهای داخلی امروز سه‌شنبه (۱۵ اسفند ۱۴۰۲)، روندی ثابت اما با نوسانات جزئی را تجربه کردند.
به گزارش اقتصادنیوز؛ ارزیابی بازار نشان می‌دهد هرچند روند رشد قیمت خودروهای داخلی امروز کند شد با این حال برخی از خودروهای پرطرفدار داخلی با افزایش قیمت روبرو شدند، در حالی که برخی دیگر بدون تغییر یا با کاهش قیمت در بازار عرضه شدند.
به گفته فعالان بازار خودرو افت‌وخیز نرخ ارز در بازار آزد، یکی از عواملی اصلی نوسانات قیمت  در بازار داخلی‌ها محسوب می‌شود؛ با توجه به روند بازار خودرو می‌توان گفت صعود دوباره نرخ دلار به کانال جدید در بازار آزاد طی روز گذشته یکی از محرک‌های رشد قیمت در برخی از محصولات بازار خودرو محسوب می‌شود. علاوه بر این عامل نزدیکی به شب عید هم بر سردرگمی قیمتی خودروهای داخلی اثرگذار بوده است.
براساس رصد بازار خودرو می‌توان گفت بیشترین کاهش قیمت در دو روز گذشته به «هایماS8» اختصاص داشته و این خودرو امروز کاهشی ۱۵ میلیونی را تجربه کرد و بیشترین رشد قیمت هم به «دنا پلاس ۶ دنده توربو» رسید و این خودرو با افزایش ۹ میلیون تومانی در بازار قیمت‌گذاری شد.
در میان محصولات ایران خودرو قیمت خودروهای «پژو۲۰۷ دنده‌ای»، «هایماS8»، «تارا اتوماتV2 »، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT » مورد ارزیابی قرار گرفت.
براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار و نسبت دو روز گذشته «پژو ۲۰۶ دنده‌ای» ۵۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. «هایما S8» که چند روزی بود برای ورود به کانال ۲ میلیاردی‌ها تلاش می‌کرد امروز با کاهش ۱۵ میلیون تومانی از کانال ۲ میلیاردی‌ها عقب کرد و یک میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها امروز «تارا اتوماتV2» افت یک میلیونی قیمت داشت و ۹۲۲ میلیون قیمت‌گذاری شد.
از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز خانواده دنا رشد و کاهش قیمت در بازار داشتند، با این شرایط «دنا پلاس ۶ دنده توربو» ۹۰۹میلیون تومان قیمت خورد و رشدی ۹ میلیون تومانی داشت و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با افت ۱۰ میلیونی در بازار ۹۸۰ میلیون تومانی شد. بررسی‌‌ها همچنین نشان می‌دهد امروز «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار ۷۴۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد تغییر قیمت نداشت.

در میان محصولات سایپا قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا صندوقدارSX»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR»، «کوییک دنده‌ایS» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.
براساس ارزیابی قیمت‌ها، «شاهینG» در بازار ۷۲۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و رشد ۶ میلیون تومانی داشت. ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد در میان خانواده کوییک امروز شاهد افت قیمت بودیم و «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار ۴۲۹ میلیون تومان قیمت خورد و افتی ۶  میلیونی را تجربه کرد و «کوییک دنده‌ایS» هم در بازار ۴۱۸ میلیون تومانی شد و افت یک میلیون را تجربه کرد. اما خانواده تیبا امروز رشد ۵ میلیونی قیمت داشتند و با این شرایط «تیبا صندوق‌دار» امروز ۳۹۷ میلیون تومان قیمت خورد و «تیبا هاچ بک EX» هم ۳۸۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم امروز ۲ میلیون کاهش قیمت داشت و در بازار ۴۱۶ میلیون تومان قیمت‌‌گذاری شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا