خودرو

چینی جدید بازار خودروی ایران، بدون سقف می‌آید!/ عکس

جی ای سی یا گک امپو (Empow) که قرار است به صورت وارداتی وارد بازار ایران شود، به تازگی دستخوش تغییرات و اصلاحات جذابی شده است.
امیرمسعود عابدین: نسخه R جی ای سی امپو که در حال حاضر یک خودروی کاملاً اسپرت به نظر می‌رسد، در نمایشگاه شنژن جیوژو (کیوشو) ۲۰۲۴ چین به نمایش درآمد.

این خودرو توسط GAC اصلاح شده و طبق گزارشات، قیمت این نسخه اصلاح شده نزدیک به ۱۳۸,۹۵۰ دلار تعیین شده است. این خودرو نه تنها دو درب عقب را از دست داده، بلکه فاصله بین دو محور نیز ۱۲۰ میلی‌متر کاهش یافته است، در حالی که درب‌های جلو اکنون ۱۰۰ میلی‌متر بلندتر شده‌اند. ستون‌های B اکنون از بین رفته و برای ترکیب مکانیزم سقف تاشو، ستون‌های A و گلگیرهای عقب بازسازی شدند.

این خودروی کانورتیبل سوار بر رینگ‌های ۲۰ اینچی بوده و به لطف کمک فنرهای پیچ خورده جدید، ارتفاع آن پایین‌تر آمده است. تغییرات دیگر شامل طراحی داخلی، سیستم سوخت گیری، سیستم اگزوز جدید، همراه با رنگ آمیزی غیر استاندارد است.

نیروی تولیدی از همان موتور استاندارد ۲ لیتری توربو در امپو R تامین می‌شود و ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک Aisin متصل می‌شود. GAC Trumpchi Empow اولین بار در سال ۲۰۲۱ به فروش رسید. در حاشیه برگزاری نمادین خودروهای وارداتی بازار ایران، یکی از خودروهایی که در همان ابتدا توجهات زیادی را به سمت خود جذب کرد، گک امپو بود.

گک امپو، چهارمین سدان این شرکت بوده که ظاهری تهاجمی و اسپرت را به نمایش می‌گذارد. شکل و فرم بدنه، به مانند خودروهای فست‌بک است.

نمای جلویی خودرو، با چراغ‌های تهاجمی و تند و تیز و همچنین جلوپنجره مشکی رنگ با خطوط عمودی تزئین شده است. در برخی از قسمت‌های سپر جلویی، تریم رنگی متضادی به کار رفته که در سایر بخش‌های خودرو مثل کالیپر ترمز و دور رینگ‌ها به چشم می‌خورد.
طراحی قسمت جلویی به گونه‌ای است که ما را به یاد طراحی محصولات نیسان و اینفینیتی می‌اندازد. خطوط تند و تیز و متقاطعی در نمای جانبی به چشم می‌خورد که با پوشش مات، بیشتر خودنمایی می‌کند.

نمای پشتی، آن تهاجمی بودن قسمت جلویی را ندارد. البته همین که گک در طراحی امپو به مانند سایر خودروهای چینی، به دنبال استفاده از چراغ متصل و کشیده و فارغ از خلاقیت نبوده، یک نقطه قوت محسوب می‌شود. دیفیوزر اسپرت امپو با به کار بردن دو اگزوز دوبل و چراغ ترمز سوم، جذاب‌تر شده است.

کابین گک امپو، مانند نمای بیرونی، از پختگی نسبتا خوبی برخوردار بوده و حرفی برای گفتن دارد. فرمان ۳ پره اسپرت و D کات، دسته دنده خلبانی شکل، دریچه تهویه هوای کشیده، نورپردازی داخلی و دو نمایشگر، در این بخش جذابیت خوبی دارند.

امپو دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ GDI بوده که ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه ساخت نشان میتسوبیشی است. گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تَر، وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد. با توجه به مشخصات پیشرانه، نگهداری از آن با توجه به کیفیت بنزین ایران نیاز به حساسیت فراوان دارد.
شتاب صفر تا صد اعلام شده برای این خودرو در حدود ۷ الی ۸ ثانیه است که برای عاشقان سرعت و شتاب ممکن است جذاب به نظر برسد.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.
۲۲۷۲۲۷

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا