خودرو

کاغذ بازی های ایران خودرو و سازمان استاندارد، پارس را میلیاردی می کند


در روزهای اخیر میزان رد و بدل شدن نامه ها و جوابیه ها بین ایران خودرو و سازمان استاندارد بسیار زیاد شده و این قضیه نتیجه ای جز گران تر شدن پارس در بازار و رسیدنش به ۱ میلیارد تومان به همراه نخواهد داشت.
همان طور که می دانید در روزهای گذشته تبادل نامه و جوابیه میان ایران خودرو و سازمان ملی استاندارد بسیار افزایش یافته که محتوی پیام های ارسالی نیز از جانب هر دو طرف یکی است. در این مکالمات اداری میان ایران خودرو و سازمان استاندارد، طرف اول یعنی ایران خودرو، اصرار دارد تا هر طور که شده خودروی پژو پارس را جزو محصولات غیر استاندارد قرار دهد تا خط تولیدش کاملاً متوقف شود و بتواند محصولات جایگزین و گران ترش را به حواله داران پارس بفروشد. در نتیجه با غیراستاندارد شدن پارس، ایران خودرو می تواند خودروهایی مانند سورن پلاس را با قیمت تمام شده بسیار بالاتری به مردم بفروشد و بیشتر سود کند.
از طرفی دیگر اما سازمان استاندارد سعی دارد تا با وعده دادن در مورد احتمال کسب مجوز استاندارد، در درجه اول آرامش را به حواله داران خشمگین پارس برگرداند و به آن ها امید دهد و سپس موجب شود تا قیمت بازار آزاد این سدان پرطرفدار کنترل شود و شاهد رکورد شکنی های پارس در بازار نباشیم.
با یک بررسی ساده در مورد بگومگوهای صورت گرفته میان این دو جناح می توان متوجه شد که در نهایت مانند سابق اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد و وعده های سر خرمن سازمان استاندارد فقط و فقط موجب می شود تا تایید خبر توقف تولید پارس به تعویق بیافتاد و بازار تا آن موقع این سدان محبوب را بیش از اندازه و غیرمعقول گران نکند.
در حال حاضر پارس ELX فول با موتور TU5 حدود ۸۹۰ میلیون آگهی و معامله می شود، از این رو می توان نتیجه گرفت که با یک شوک دیگر به روند تولید و عرضه این خودرو، به راحتی می تواند ۱ میلیارد تومان را حتی در هفته های آینده به خود ببیند و از دنا و تارا اتوماتیک نیز گران تر شود.
بیشتر بخوانید : قیمت روز خودرو
دنا اتوماتیک و پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک امروز رشدهای به نسبت زیادی را تجربه کردند و به ترتیب ۳۲ و ۲۳ میلیون گران تر شدند.
امروز در بین تولیدات سایپا شاهین GL، شاهین اتوماتیک و ساینا اتوماتیک بیشتر از همه و به ترتیب ۱۰، ۸ و ۵ میلیون رشد کردند.
بازار چینی های مونتاژی اما امروز آرام بود و در میان آن ها فقط ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک و آریزو ۵ اسپرت به ترتیب ۲۵ و ۲۰ میلیون افزایش قیمت را تجربه کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا