خودرو

قیمت خودروها درگیر ارز و میزان عرضه به بازار


امروز قیمت اعلامی خودروهای موجود در نمایشگاه ها و آگهی های فروش متناسب با رشد قیمت ارز بالا رفت و همچنان هم خبری از افزایش میزان عرضه به بازار نیست.
همان طور که می دانید در چند ماه اخیر میزان عرضه خودروهای صفر به بازار کم شده زیرا خودروسازان قصد دارند تا محصولات شان را در سال آینده با قیمت های جدید به مشتریان تحویل دهند. در کنار این موضوع بهای ارز نیز نسبت به قبل رکورد زده و حتی به ۶۰ هزار تومان هم رسیده است. این دو عامل در کنار هم موجب شده اند تا در اکثر روزها شاهد افزایش قیمت های چشمگیر در بازار آزاد باشیم و خریداران متاسفانه موفق نشوند تا خودروی مورد نظر خودشان را حتی با قیمت روز قبل خریداری کنند.
ادامه دار بودن این روند در روزهای آتی می تواند منجر به اعلام قیمت های فضایی تر شود و مشتریان و مصرف کنندگان خودرو را از رویای رسیدن به یک چهار چرخ دورتر کند. در کنار این موضوع با نزدیک تر شدن به بازار شب عید، افزایش میزان تقاضا نیز بازار را به طریقه خودش تکان خواهد داد که نتیجه اش جز گرانی نیست.
به طور کلی تنها راه نجات بازار خودرو از هرج و مرج، افزایش میزان عرضه است تا شاید این امر بتواند موفق شود تا اثر افزایش قیمت دلار کمی ناچیزتر شود.
بیشتر بخوانید : قیمت روز خودرو
۲۰۷ دنده ای هیدرولیک، ۲۰۷ تیپ ۳ و سورن پلاس فول امروز بیشترین رشدها را ثبت کردند و به ترتیب ۲۰، ۱۶ و ۱۲ میلیون گران تر شدند.
در بازار سایپایی ها شاهین GL یا بدون سانروف به طرز عجیبی گران شد و ۲۷ میلیون بیشتر از پنج شنبه آگهی و معامله شد.
لاماری امروز بیشتر از همه مونتاژی و حدود ۵۰ میلیون رشد کرد. در کنارش آریزو ۵ اسپرت، فیدلیتی و جک S5 نیز هر کدام به اندازه ۴۰ میلیون گران تر شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا